DAG 03

- Min pojkvän.



Oj, jag ska för första gången försöka uttrycka mina kärlekskänslor i ord, här i bloggen. Det kan bli kaos, det kan bli mycket, det kan bli alldeles, alldeles underbart.. (med tankte på att jag ska skriva om världens underbaraste).
Johan Wilhelmsson, min pojkvän men också en av dem jag litar på mest i hela världen. Johan är den jag kan berätta allt för, uppe i Umeå är han en stor del till att allt går ihop. Är jag ledsen, då är han ledsen med mig och får mig sedan glad. Är jag glad, då är han glad med mig. Är jag arg, då låter han mig vara arg utan att ifrågasätta mig och får mig sedan glad igen. Johan, Johan, Johan.. En liten fjantig sak men som ändå beytder såå mycket är i somras när jag tittade några matcher på dig när du hade match, du var så duktig, och att få sedig göra det du älskar och se dig göra det riktigt jäkla bra, det är lycka för mig. Då tar hjärtat ett extra skuitt. Johan är en sån där kille som liksom inte kan vara dum, allra minst elak, inte mot någon alls. Efter mitt tidigare förhållande så trodde jag inte att jag skulle bli kär igen, inte så kär som jag var då. Men det blev jag, om inte mer. Det är inte bara i personen man ska bli kär, inte i dens utseende. Man ska bli kär i allt, i huvud, ögon, näsa, mun, nää men ni förstår. Allt ska man bara älska. Det ska inte finnas något som känns jobbigt på något sätt, något som man "önskar att den andra inte hade". Det finns inget med Johan som jag inte älskar. Sättet han ser på mig, sättet han ler mot mig, sättet han behandlar mig, sättet han säger att han älskar mig, sättet han är när han bryr sig om mig. Sättet han visar sina känslor. Något jag också älskar med Johan är att vi lika bra skulle kunna vara världens bästa kompisar, vi kan sitta en hel dag och spela xbox, sura mot varandra för att den andra vinner, men tillslut ger sig någon och brottar ner den andre och anfaller med pussar. Vi kan sitta och grisa på varandra för att man inte förstår plugget man har med sig hem från skolan, vi kan prata och diskutera om viktiga saker i flera timmar, vi kan tycka olika och vi kan tjafsa om det, men i slutändan så avslutar vi med en bra känsla i magen och allt är som det ska igen. Jag älskar Johan för att han beter sig så himla bra på alla plan, är det något som är oklart eller obra, då frågar han och jag förkalrar, detta för att slippa missuppfattningar och onödiga strul. Ibland kan jag ha riktigt usla och skitdåliga kvällar när vi ligger hemma, det kan liksom vända på en sekund, från att ligga 1 cm ifrån varandra och gosa så kan jag bara blixtra till. Kan inte skylla på något, men jag blir så iallafall. Det är då man är glad att man hittat världensbästa, den där handen på axeln, dem där grönblåa ögonen som ser in i min själ och nuddar mitt hjärta, den där varma och mjuka rösten som säger; Jennifer kom hit, det är lugnt. Vi fixar de där tillsammans. Direkt han sagt de där orden så inser jag att det inte är lönt att vara less när man är med Johan, för jag vet ju att vi fixar allt tillsammans. Så är det bara. Styrkan han ger mig är så mycket värd. Sen kanske vissa av mina kompisar som läser detta nu och som känner Johan, inte förstår hur jag kan se och känna så mycket om honom. Men kom ihåg det här: den dagen ni hittar någon, då kommer ni förstå. Ni kommer att se så mycket mer än vad alla andra gör.
Johan, jag älskar ditt leende, när du ler och möter min blick så får du mig ständigt att le. Att få somna i din famn är underbart, vissa gånger obeskrivligt underbart. När vi ligger nära varandra och jag har varit ledsen över något, då ligger du bara där och håller om mig, kom då ihåg att aldrig sluta tro på att det du gör är tillräckligt; Ibland räcker det med att bara ligga där, ord behövs inte. Alla småsaker som du gör är så himla bra, jag tänker inte på det för stunden, men när jag efterhand inser, då är det så mycket värt. En sådan liten sak som att du tar med dig ett äpple till mig, eller att du skriver ett godmorgon sms då vi inte vaknar med varandra.. Men att få vakna upp bredvid dig på morgonen är mitt bästa sätt att ladda upp batterierna. Att dansa runt med dig spontant i mitt rum om kvällarna till massa galna låtar på radion är bland det bästa jag vet, det får mig att känna känslor av lycka och mys. Det finns så mycket jag vill skriva, det finns också vissa saker som jag vill få ogjorda. 
Men jag vet att vi lever i nuet och saker som har varit är saker som är glömda. Varje dag hjälps vi åt att påminnas. Med dig är jag stark, med dig är jag lycklig.
Det bästa av allt är inte att älska dig, det är att känna att vi älskar och mår bra av varandra.
Och du johan, jag älskar dig inte för att jag behöver dig. Jag behöver dig för att jag älskar dig.
Tusen pussar och kramar, din jennifer♥

I've been touched by the hands of an angel
I've been blessed by the power of love
And whenever you smile
I can hardly believe that you're mine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0