20130109

HEJ!
Det händer så mycket så jag vet inte var jag ska börja!! Igår var en så chill dag. Dåligt väder men stört varmt så vi gick mest runt i affärer och tog prutandet till en ny nivå, helt klart! På kvällen tid jag, johan och linus en tuktuk in till patong och banglaroad. Det absolut sjukaste jag varit med om i hela mitt liv. Berättar mer om det en annan gång.

Idag sov vi till efter tio, gick till den gigantiska, feta, underbara frukosten. Sedan mötte vi upp Linus och marcus för lite tennis på hotellets court. Nu är klockan 12.45 och solen står rakt upp på himmelen, för stunden riktigt bra väder och jag tror aldrig att jag svettats såhär mycket i hela mitt liv.
Dopp i poolen och sedan solasolasola nu när solen är så varm! Det blåser lite så det kan vända snabbt, men för tillfället ser den riktigt lovande ut! Gött:D johan har lime i håret och margarin på bringan, för sån är han. Haha!

Ha det bra så länge!!

20130107

Godmorgon på er där hemma! Här är klockan 18.36 och jag har just rivit av ett jävla intervallpass i gymmet, say whaaaat...? Var inte igår och jisesamalia vad jag fick jöbba på.. Men skönt vare. Varmt som i en öken osådär men så gött. Idag vaknade vi upp till ett enda stort, grått molntäcke. Blev inte glad. Men käkade frukost och chillade en stund, sen bestämde vi att gå ned till havet ändå. Var disigt och märkligt väder, men så himla varmt! Sen mina vänner sprack det gråa fula molntäcket upp och det blev sooool. Gottade oss i den fantastiskt vita sanden en stund innan vi gick hem till hotellet och intog pool-mode någon timme. En riktigt skön dag. Bara chill. Ikväll ska vi fara iväg med Linus och Ale till Patong och se thaiboxning. Grymt! Är synd att jag inte kan ladda upp bilder, ska försöka få igång det..

Ha en bra dag där hemma, skriver ikväll efter boxningen!
Pöss

20130106

Hellooo Sweden. Ligger i sängen på hotellrummet nu, eller rum och rum, typ en svit. Lyxigaste jag bott på i mina dar iallafall! Är så sjukt sandig innanför trosorna, haha. Men känns som ett världsligt problem för tillfället måste jag säga. Vi kom alltså till Thailand igår på morgonen. Flög från Arlanda fredag 12.25, men kom iväg lite sent- 12.45. Dock gick flygningen snabbare än beräknat, endast 10h och 20min. Så vi var framme ca 23.10 svensk tid och 05.10 thaitid. Hela processen med väskor osv på flyget gick snabbt så vi kom ut till bussen hyfsat snabbt. Vilket kändes superskönt, man var inte jättepigg. Sov Max en timme på flyget. Kom till hotellet strax runt 07. Rummet var inte klart så vi fick en liten drink och hänga i ett jäkligt soft rum med stora sängar medan vi väntade. Var riktigt varmt, shit vad varmt det var! Men så mycket moln och dis. Jag blev direkt nojig(såklart) och började gnälla lite, haha! Fick rummet runt 09, innan det fick vi käka frukost. Och vilken frukost sedan! Jises. Efter dessa två veckor kommer man ha lagt på sig minsann, det säger jag med sanning alltså.. Väl på rummet bytte vi i princip bara om till swimsuits och begav oss sedan ned till havet. Och vilket ställe. Alltså jag dör.. Havet, stranden, alltet.. Sååå fint!! Alldeles vit sant och mycket höga vågor. Trodde aldrig jag skulle bada i havet när det var molnigt, men SOM jag badade mina vänner. Blir som ett barn. Hoppar i vågorna och har mig :-) fun!!

Vi har just kommit hem från en vilsen liten tur, haha! Tog bara taxin, kom fel, tog en ny, osvosv. Avslutade iaf kvällen med första måltiden, middag på "Charlies", en svensk restaurang där vi åt oxfilé. Hahaha åh. Big, big fail kan jag känna.... Men vafan! 12 dagar återstår, hinner nog äta tillräckligt med nudlar och ris innan dess. Måste säga att detta med prutning inte är min grej, jag som skötte mig så jäkla bra i Turkiet med emelie... Men det kommer! Haha. Blir bara så sjukt stressad.

Imorgon ser det ut att bli fint väder iallafall, så det håller vi big thumbs för! Vore skönt:)
Visstja, vi tog massage idag. Sorry men, det blev en besvikelse. Satan. Vad ont det gjorde. Är helt mörbultad i ryggen. No kiddin! Imorgon får det bli på ett annat ställe. Testa vingarna lite.

En liten update för er som är intresserade av mitt icke-glamourösa liv, men som nu kanske bjuder på lite avundsjuka i alla fall. Sånt brukar ju vara uppskattat;-)

Puss på er!!

20130106

Puss på er!!

20130104

Sitter på Arlanda med en god smirnoff, lite nötter och bara njuter. 40 minuter kvar tills planer lyfter. Vad fantastiskt. Framme typ 00.20 svensk tid och 06.20 thailändsk tid. Sedan ca 1timmes transport från flygplatsen till vårt hotell som vi har i en vecka. Nästa gång jag uppdaterar befinner jag mig i underbara Thailand. Fyfaaan, vad glad jag blir. Åh vad skönt. Hoppas solen kommer nu när jag kommer. Det vore bäst.
Ha en fin fredag i Sverige, så ska jag döda 12 timmar på ett flygplan. Känns sådär, om jag ska vara ärlig haha.. Men det kommer vara värt all väntan sen när vi anländer.

Puss

20130104

Så trött så jag går av på mitten. Alltså FOR REAL. När man ska kolla instagram på morgonen och det är samma bild kvar överst i flödet som det var då dukade dig- då vet man att de antal timmars sömn du fått i dig är alldeles för få! Hey nöörd..
Jag är makalöst jävla trött alltså. Om 55 min gör bilen med destination Arlanda. Tur att det inte är allt för mycket som ska göras innan det. Är ganska chill. Men att jag idag vaknar och känner kanske världens fetaste inåtfinne i pannan?! Skjut mig! Vad fantastiskt. Tur man är bakom kameran i thai. Haha!

Nog om för lite sömn och världsligs problem! Dax att ta den här feta röven och kliva upp från den underbart varna sängen......

See ya'll!!!

20130104

Klockan slog just förbi 00.00 och det blev alltså den 4/1, dagen då jag åker till Thailand. Läskigt! Blev direkt nervös igen. Typiskt mig. Men sån är jag! Skjut mig.

Jag ligger för tillfället i soffan under filten och njuter bigtime av lite egen-tid, fantastiskt. Sån tid liknar ingenting annat. Speciellt inte i miljö som denna- hemma i huset! Ska snart styra kosan upp mot sängen, sova åtminstone någon timme innan det är uppstigning och avfärd mot Arlanda. Sweet!!

Tandläkaren idag var för övrigt sämst. Ärligt är härligt. Men vafan..

Nattens!
Och återigen ett gnäll; HATAR att det inte går att ladda upp bilder vis mobilblogg. Less..

20130104

One day left. Är just nu inte det minsta nervös. Men förmodligen kommer det imorgon. Brukar vara så. Längtar tills vi är på Arlanda, älskar att bara gå omkring där och suga in känslan... Äta något gott och ta en cider. Vad fantastiskt. Ska bli så skönt. Himla skönt. Är lite ledsen för att det är regn och dåligt väder just nu och de närmsta dagarna, men men. Bara jag får lite sol är jag tillfredsställd! Typ.

Idag har jag haft kusin-mys med My. Underbara lilla varelse.. Sen till tandläkarn och kolla upp en tand som knasar, tydligen en tooth of wisedom som kommit fram! Jises. Hoppas jag inte får ondare än jag redan har. Vore ju för trist att bli sjuk pga den när man lämnat landet för semester. Hem till pappa en stund efter det, lite lill-jul och mat. Myspys.

Fortfarande problem med bilder, riktigt trist. Bye!

20130103

Godmorgon! Klockan är snart 11, jag ligger och drar mig extra länge i sängen idag. Sista morgonen hemma på lääänge.. Snön vräker ned utanför, mysigt. Fast ännu mysigare känns det när tanken slår mig, att imorgon lyfter planer mot Thailand. Eller rättare sagt om drygt 25timmat. Innan det ska mycket hinnas med, bl.a. Tandläkarn och lilla julafton hos pappa. Full fart. Som alltid när man är hemma. Är nå vajsing med att ladda upp bilder tyvärr. Så ni får klara er en stund utan.

SLEEP

Kanske dax att krypa till kojs för mig också. Dygnen är totalt omvända för min del sedan ca 1.5 vecka tillbaka. På gott och ont. Ja. Verkligen. Känns lite ovärt att vända tillbaka nu, då jag ändå ska flytta fram tiden 6timmar på fredag. MEN, whatever liksom. Jag flyr landet och det känns så braaaaa!

Krypa ned i sängen, var det ja.
Nattinatt godingar

20130102

Oj, här ekade det nästan.. Men hej på er, ni trogna som faktiskt finns kvar. Livet rullar på, men visst går det långsamt. Har lite mer att tänka på än vanligt. Lite mer skit. Lite mer ovanliga saker. Men på fredag åker jag till Thailand med johan. Fantastiskt. Mycket skönt ska det bli. Hoppas alla regnmoln som verkar infinna sig för stunden blåser bort när vi anländer. Vore ju för tråkigt med regn därborta. Men bara tanken av att kunna gå runt i flipflopp gör mig alldeles varm.

Jag sitter för stunden under filten i soffan, hemma i Hofors. Mamma och tuvali sover, johan gick just upp och lade sig och victor är på cup. Sitter här och bara njuter. Tar in alla härliga känslor som finns hemma.