WE CAN CRY THE PAIN AWAY

Goddag, söndaglunch, jag ligger inbäddad under två täcken och regnet öser ner utanför fönstret. Det känns bra. Att man får ligga såhär, då. Gårdagen tillbringades som sagt med jossi, vi åkte bil, massa bil. Åt på restaurang, tacos. En middag som inte blev som planerat, haha var väldigt roligt och pinsamt och allt som kan tänkas. Vi sjutsade lite folk, letade borttappade mobiler och bara hade det bäst.
Det hände en sån fiiin sak förresten, igår. En sak som fick mig till tårar i ögonen faktiskt, hahaaa.. Man är ju så känslig.. Men iallafall, var tvungen att ringa till mamma och dela med mig. Ungefär såhär var det: 
Jag satt i bilen och väntade på josefin, satt i mjukisbyxor och skorna hade åkt av så satt ihopkrupen i bilen med fötterna uppe på fömsterbrädan eller vad man ska kalla det. CD skivan erbjöd Forever Young med Alphaville och himlen hade just i det ögonblicket spruckit upp och blivit blå ovanför mig. Just då så kommer det en lite "tuffare" kille på bmx, en ryggsäck och en cool keps på huvudet. Han höll styret med en hand och i den andra handen höll han ett snöre, i den andra delen av snöret höll en tjej, som satt i rullstol. Han skjutsade henne i en jäkla fart, vinden blåste hennes hår, dem båda var såå lyckliga och det var så fint. Tänk er själva den synen, och Alphaville hade just börjat sjunga "Forever young, I want to be forever young. Do you really want to live forever, forever, and ever?" Det var en perfekt scen i en film. Tänkte bara säga det! 

Vi var ute till halv ett ungefär, sen ville vi hem, sagt och gjort. Fick skjuts hem till elevis, johan ramlade in strax därefter. Lyckad kväll från början till slut. Älskar mina vänner och min fina johan. Mår så himla bra. Jag och johan åt lite godis och sen somnade vi ganska tvärt. Han steg upp efter halv åtta i morse, jag efter halv tolv. Ibland äger livet. Hehe!
Idag är det morsdag också, söta lilla mamma, jag älskar dig!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0